søndag den 18. marts 2012

Viskestykke-puder ala By Nord

En af de ideer jeg har fundet på, og som jeg er mest tilfreds med - og i øvrigt har fået rigtig meget respons på tidligere - er mine sofapuder med dyreprint.

Jeg faldt som rigtig mange andre for et års tid siden for de mega lækre puder fra By Nord. 

Men for det første kostede de sådan ca. en million, vist nok 8-900 kr, og for det andet var de 60x60 og derfor for store til at passe i min sofa, hvor jeg maks syntes de skulle være 40x40.
I stedet købte jeg deres viskestykker, der godt nok også var pebrede - 130 kr pr. styk. 
De havde nemlig målene 50x80 og der var derfor lige stof nok med plads til sømrum og sådan til at sy pudebetræk med målene 40x40. Og jeg brugte bare hvidt bomuldsstof til at montere på magsiden.

Det, der så skete her i efteråret var, at jeg skulle have solgt min sofa. Jeg tager derfor nedenstående billeder af min daværende sofa og smider på DBA. Hvorefter det vælter ind med henvendelser fra personer, der gerne vil vide hvor jeg har købt mine sofapuder... Jeg bliver jo rigtig smigret. Men eftersom jeg ikke rigtig kan finde ud af at tage penge for noget jeg selv har lavet (for hvad er ens ideer egentlig værd i kr), giver jeg ideen videre, så de interesserede selv kan sy puder.

Så har i også set hvordan min stue så ud sidste år :-) Og sofaen blev i øvrigt også solgt... Så vi kunne købe os en ny og fin blå sofa. 



Sådan her ser vores sofahjørne så ud nu. Og jeg ÆÆÆLSKER ny blå sofa, som jeg ofte sidder og putter mig. Nu mangler jeg bare nogle gode læselamper, så jeg også kan sidde i den og forberede mig til studiet. Og jeg satser meget på at finde de helt perfekter lamper til et af sommerens mange loppemarkeder.

Sofaen er i øvrigt fra Ilva model Carlton 2,5 pers. Selvfølgelig købt med minus 25 % ;-) Tæppet er fra Tina Ratzer, og den gule pude er en gammel sag fra Day Home.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar