fredag den 16. marts 2012

Draperet Nederdel

For et år siden faldt jeg over dette gør det selv projekt hos modebloggeren Frede, og det har ligget på min to-do liste lige siden. I går fik jeg så endelig taget mig sammen til at købe stoffet, og kunne ikke lige bestemme mig for farven, så kom til at købe 3 gange jersey stof mørkeblå, lyseblå og lysegrøn. Det må være på tide at prøve de der pasteller af.

Jeg vil også lige dele et billede af mit elskede syskrin, hvor tråden selvfølgelig ligger i farveorden.
Jeg hoppede straks i den grønne, der er min favorit. Jeg glæder mig til at have den på i det kongelige i aften, hvor jeg skal ind og se 3. og sidste forestilling af Hübberiet.
Det har i alt kostet ca. 60 kr i materialer pr nederdel og jeg har ændret lidt i forhold til Fredes guide, da målene ikke helt passede. 

Jeg har lavet et DIY Guide til nederdelen.

7 kommentarer:

  1. Piiiiiiiiiiiiiift!!! Hvor ser du godt ud:) Den sidder også rigtig rigtig pænt på dig.

    KRAM

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! :-) :-) hehehe - føler mig altså også rigtig godt tilpas i den :-) Og en del af det skyldes jo nok også, at den er hjemmelavet ;-)

      Slet
  2. Signe Juel Rasmussen17. marts 2012 kl. 08.41

    Synes bestemt du skal lave en guide til den, for den er virkelig fed, og den kunne jeg da godt tænke mig at få fingrene i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Så skal jeg nok udarbejde en guide :-)

      Slet
  3. Hej Marie. Tak for din fine DIY. Jeg har syet en nederdel efter den, men den blev så stram at jeg ikke kunne få den på, så blev nødt til at sy en kile i. Er det fordi man skal bruge jersey der strækker sig på begge ledder? Altså man syr jo mod trådretningen. Giver det mening?
    På min blog skrev du, at du også brugte nederdel nu da du er gravid. Nu er jeg selv gravid, og kan snart ikke passe mit tøj mere ;) Har du bare brugt samme nederdele, eller har du syet nogle større?
    Mvh. Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofie. Øv at den ikke passede, jeg tænker at det må være noget med stoffet der har været for tykt eller ikke kunne give sig nok. Det jeg har brugt kunne give sig på begge leder. Og det er også den selvsamme nederdel jeg stadig kan passe med min nu 34 uger tykke mave (jeg er ikke så stor)... Så trækker jeg den bare helt op over maven. Du kan evt. lave twistet lidt mindre, så strammer den heller ikke helt så meget ind. Og afhængig af hvor meget du har taget på, kan du jo lige lave den lidt bredere, det er jo ikke så rart hvis der er noget der sidder og strammer på mavsen.

      Slet
    2. Hej Marie. Tak for svaret. Ja, jeg tror også det var fordi stoffet ikke var elastisk nok. Nu har jeg købt noget nyt og håber snart at få kastet mig ud i projektet.
      Tak for hjælpen :)

      Slet