mandag den 12. marts 2012

Min yndlings storskralds-kommode

Jeg har gjort verdens bedste storskraldsfund - så godt at jeg næsten ikke turde tro på det, og måtte skynde mig at få slæbt kommoden op, inden der var nogen der fortrød. Jeg har taget lidt billeder af forvandlingsprocessen. Det sjoveste var alle de farver, der dukkede op, da jeg begyndte på slibningen.



Skuffegreben blev lagt i brun sæbe i et par døgn og malingen var en rest jeg havde stående. Så den eneste investering jeg måtte lave var nye skruer til grebene, og et nyt greb til nederste skuffe, da det helt manglede. Kunne ikke finde et helt magen til, men synes det er meget hyggeligt, at det er lidt anderledes.
Nu bliver kommoden brugt til alle mine krea-samlinger, én skuffe til silkepapir, én til smykkegrej osv.






4 kommentarer:

  1. Den er virkelig fin, i alle dens farver og udtryk, super godt kup. Fint billede på kommoden også hvor er det fra?

    SvarSlet
  2. Hej Vibstjert.
    Tak for din kommentar :-)
    Jeg synes også, det var rigtig sjovt, at man kunne se hvilke farver kommoden tidligere havde haft.
    Billedet er af den svenske illustrator Anneli Carlström, og det er et udklip fra et MONKI-katalog fra sidste år - god og gratis kunst! Jeg prøver lige at linke - de er ca. i midten af kataloget.
    http://www.monki.com/monki-issue-3/503195.1
    Jeg ved dog ikke om der stadig er mulighed for at få fat på det i papirform.
    her kommer også lige et link til hendes hjemmeside
    http://www.anneliecarlstrom.se/

    SvarSlet
  3. Tak, det var da vildt betænksomt af dig, tak, og super god idé:)

    SvarSlet
  4. Uhh den er fin! Og findes der noget bedre end at gå forbi storskrald og finde guld, mit hjerte hopper altid liige en ekstra gang :)

    SvarSlet